Kobiece innowacje w modzie

Ennbow, materiały prasowe
Jak odnieść sukces w branży modowej? Wykorzystać doświadczenie spoza branży!

Pomysł na biznes modowy może z sukcesem zakiełkować w branży zupełnie niezwiązanej z modą. Współzałożycielka marki odzieżowej Risk made in warsaw, Antonina Samecka, przed założeniem własnej firmy przez 12 lat była redaktorką w polskich magazynach kobiecych (m.in. InStyle). Ola Jarośkiewicz, współzałożycielka marki obuwia Fun in Design, z wykształcenia japonistka, miała wcześniej większą styczność z technologiami niż z butami. Kasia Piasecki, założycielka marki odzieży biznesowej dla kobiet, Ennbow, aż do 2013 roku pracowała w bankowości inwestycyjnej w prywatnych bankach we Frankfurcie nad Menem.


NIEPOWTARZALNA PESRPEKTYWA

Wszystkie trzy historie zakończyły się sukcesem. Co daje odmienne, odległe od mody doświadczenie? Nową, unikalną perspektywę! Risk od początku powstania konsekwentnie buduje succes story swojej marki, marki z unikalną historią. Niepowtarzalne są papierowe, wszywane ręcznie metki, nazwy sukienek („Rzymskie wakacje”) oraz same właścicielki, które są pierwszymi fotografkami i modelkami swoich kolekcji.

Twórcy Fun in Design zamiast sami projektować obuwie, na czym się nie znali, postanowili sprytnie przerzucić ten ciężar na klienta. Możliwość zabawy z technologią okazała się strzałem w dziesiątkę.

Z kolei Kasi Piasecki przydało się doświadczenie idealnej klientki swojej własnej firmy. Ponieważ sama, jako finansistka, regularnie spędzała po 12-16 godzin w biurze, asystując przy fuzjach i transakcjach, jej misją stało się znalezienie ubrań, które byłyby eleganckie, a zarazem bardzo wygodne.

MISJA: WYGLĄD

Podczas gdy ubrania marki Risk rozwiązują problem przedstawicielek branży kreatywnej: "jak wyglądać szykownie, a jednocześnie czuć się totalnie swobodnie?” Kasia Piasecki postawiła na wsparcie nowoczesnych bizneswomen, które – jak sportowcy - codziennie startują w biznesowych maratonach. Podstawą ubrań Ennbow są nowoczesne mikrowłókna, zaadoptowane z odzieży sportowej, które zapewniają prawidłową wentylację i optymalną regulację temperatury ciała. Zachowaniu świeżości przez cały dzień sprzyja dodatkowo unikalna technologia antybakteryjna, trwała i odporna na pranie, oraz, na przykład, niespodziewany deszcz w drodze do biura.

Firma Kasia Piasecka, oprócz „sportowej technologii” wyróżnia się innowacyjnym podejściem do sprzedaży. Ubrania Ennbow sprzedawane są bezpośrednio w biurach, przy pomocy mobilnych po up shopów, które oszczędzają najbardziej cenny zasób bizneswoman – czas.

Twórcy Fun in Design odpuścili bycie klasyczną marką modową, ale postawili na personifikację. Oferują aplikację, dzięki której użytkownicy sami tworzą swoje buty, indywidualnie dopasowując je do własnego gustu.

AKTYWNA KOMUNIKACJA

Charakterystyczna dla nowych marek modowych jest wielowątkowa aktywność, obficie dokumentowana w mediach społecznościowych. Historię marki aktywnie tworzą jej klienci, ambasadorzy i sympatycy.

Założycielki Risk, razem z ostatnim butikiem otworzyły też kawiarnię, w której można napić się kawy i szampana. Rozwijają projekt RISK FOR ART współpracują z galeriami, organizują koncerty, a nawet wystawy (m.in. o Leopoldzie Tyrmandzie w warszawskim Muzeum Literatury). Dodatkowo prowadzą RISKY MAGAZINE, w którym pokazują historie ludzi i ich pasje. Komunikacja marki dobrze trafia w potrzeby użytkowników. Profil Risk na Facebooku śledzi ponad 40 tys. osób.

Na profilu Fun in Design regularnie pojawiają się buty, zaprojektowane przez użytkowników aplikacji. Autorzy publikują też prywatne zdjęcia swoich klientów, z wesela lub innych uroczystości, na których zabłysnęli niepowtarzalnymi (i wygodnymi) butami. Elegancka komunikacja marki Ennbow, bardziej w stylu korporacyjnym, celuje w tradycyjne media. O marce napisały już Gazeta Finansowa, Poland Today, magazyn Madame, a teraz ja piszę o koncepcie na Inn Poland!

Wehikułem sukcesu, także w branży mody, jest ciekawa historia.
Trwa ładowanie komentarzy...